Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

valerieq

pastoušku si postavit můžete

ale budete za magora. úplně stačilo, že jsme šli bydlet do rozestavěného domu - sice jsme svítili a dokonce i topili, ale třeba vodu se nám podařilo zapojit až za cca 3 měsíce. a od příbuzných!!! jsme poslouchali, že nám stát odebere děti, že v tom!!! nemohou žít. problém je, že dneska ten standart chtějí úplně všichni. každá socka má plazmu, kabelovu televizi, drahé auto a jejich děti značkové oblečení, aby pak v hospodě nadávali na topolánka, že jim sebral přídavky na děti a že z čeho je mají živit. dřív by bydleli v jedné seknici a děti by boty dědily, případně byly rády, kdyby jim ti bohatší něco dali. dnes se ofrňují, že v krámě má pouze dva druhy šunky a kdo to má furt jíst.

0/0
2.1.2010 20:34

Hanicqua

Evropa nevymre

Já bych se nebála toho, že by Evropa vymírala. Jen nebude stejná jako dnes. Česká republika by měla podle odborníků vypadat zhruba tak, že rodilý Čech v ní bude menšinou. Imigranti v Evropě nahrazují místo původní populace. A my můžeme být rádi alespoň za to :)[>-]

0/0
16.9.2008 12:30

Jirka1938

Par nedostatku

Obyvatelstvo USA roste, protoze prichazeji emigranti a mexicka a cernosska cast se silne mnozi. Bile obyvatelstvo upada.   Myslim si, ze nizka porododnost bilych Evropanu souvisi s lenosti vypestovanou blahobytem. Porodit a starat se o vychovu deti vyzaduje usili, i kdyz jsou splneny majetkove podminky.

0/0
15.9.2008 16:50

otpusk

A co černí?

Zdá se mi, že poněkud zapomínáte na Romy. Je pravidlem, že Romové mají víc než 5 dětí. A žijí v chudobě.

0/0
15.9.2008 16:39

Mar__tanka

někdy je to jednoduché...

já prostě zatím nemám děti, protože jsme opravili bydlení (opravili ne proto, abychom měli nějaký standard společnosti, ale abychom měli střechu nad hlavou) a když spočtu splátku, elektřinu (ano, vím, jsem hrozný sobec když chci svítit), něco na jídlo a základní vybavení domácnosti (ne, myčku nemám), tak nám bohužel mnoho nezbývá...a přijít  o můj příjem a zároveň zvýšit početím potomka naše výdaje, je bohužel  destruktivní...

takže mít či nemít děti není o ničem jiném, než o pudu, který mi nedovoluje mít děti, dokud nebudu vědět, že je všechny uživim - nic víc a nic míň...

0/0
15.9.2008 12:47

Jirka1938

Re: někdy je to jednoduché...

V chudych zemich Afriky a Asie takove mysleni nemaji. Proste plodi deti, i kdyz jsou v uprchlickych taborech bez jakychkoli zivotnich prostredku.

0/0
15.9.2008 16:52

Quazi

souhlasím,

ale dovolím si trochu pozměnit příčinu. Nemít děti je důkazem nedostatku odvahy. Odvahy být jiný. Odvahy neúčastnit se konzumování na plný pecky, jak je teď v kursu. Odvahu nemít "domeček za Prahou", nejezdit v létě k moři a v zimě do Alp. Odvahu nemít auto, televizi a nechodit do hospody. A také odvahu to před ostatními přiznat a nemít z toho mindrák. Odvahu být jiný než ostatní. A navíc: vy třeba tu odvahu mít můžete, ale váš partner/partnerka a děti ne. Zdá se mi, že naše společnost je prosycená zbabělostí, že se budu mít hůř, než ti ostatní. Dobrovolná materiální chudoba má svůj spirituální význam, ale není nikdo, kdo by to propagoval. Ještě jsme k tomu nedorostli, ale stejně budeme nakonec okolnostmi donucení. Není zatím nikdo, kdo by nahlas říkal, že askeze je správná a potřebná. Zatím.

0/0
14.9.2008 13:57

Prickrose

Re: souhlasím,

Odvaha neucastnit se konzumovani na plny pecky........hmmm, prave naopak, cim mate vic deti, tim vice konzumujete, tim nadelate vice odpadu, tim vice energie pouzivate, atd., atd. V dnesni dobe, kdy kazdy mame  bydleni s elektrikou, vodou, plynem a skoro kazdy mame svoje vlastni auto je prave nezodpovedne mit deti hodne. A silne pochybuju, ze by se nekdo chtel vratit do doby nasich pra,prababicek....ja tedy ne, a vy?

0/0
15.9.2008 4:22

mmooo

Re: souhlasím,

R^R^

0/0
15.9.2008 11:26

Zase pod vlivem alkoholu

Re: souhlasím,

R^

0/0
15.9.2008 11:57

heminstein

Re: souhlasím,

Myslím, že pokud máte onu odvahu být jiný, máte také obvykle větší problém s hledáním životní partnerky. Protože pokud řeknete,  že jste se svým nižším platem spokojeni, protože hlavní je, že vás práce naplňuje a jste mezi pohodovými lidmi, ale zároveň s tím chcete založit rodinu, valná část žen váš postoj nadšeně sdílet nebude.

0/0
15.9.2008 19:22

Josef II

Jen kratce ...

Nemuzete pane mluvit vseobecne,pausalizovat. Zil jsem i v zapadni Evrope a zjistil jsem, ze tohle opovrhovani chudymi je jen cesky fenomenum ! Tam se spise lide vysmivaji  poblaznenym materialistum, kteri musi vsechno ihned mit, jako male deti! Naopak, v urcitem estemu jsou tam drzeni kulturni a vzdelani lide, kterym staci knizka nebo gramofon. A nikde, nikde na svete neni sockou ten, kdo jezdi metrem !! To je ceska specialita.

0/0
14.9.2008 12:50

BoboHml

Re: Jen kratce ...

R^

0/0
14.9.2008 13:09

bondy_

Re: Jen kratce ...

Pane Josefe II, prominte, ale kecate. Ziji napul v Zapadni Evrope uz skoro 20 let, a dam Vam cerne na bilem, ze opovrhovani sockami NENI cesky fenomen. Do prace musite alespon v nemecky mluvicim Zapade jezdit od urciteho postaveni autem i za cenu kazdodenniho hodinoveho stani v zacpe, protoze se to od Vas ocekava, prestoze metro frci vesele kolem Vas, zatimco Vy stojite na ucpane ulici jak pako.

Stejne tak nesouhlasim s autorem, ze pocet deti je omezovan hlavne venkovnimi a financnimi vlivy. Hodne je v ochote predem se vzdat jisteho zivotniho pohodli a standardu. Mame deti tri, stejne tak jsme jich mohli mit 0-5 bez toho, ze bychom pomreli hlady,  hlavni je, jak si predem prohazite zivotni priority. Lidi se srovnatelnymi prijmy z naseho okoli (klasicka stredni vrstva) se pohybuji v rozmezi 0 az 7 deti - proc asi?

0/0
14.9.2008 22:54

zdenka.musil

To je sranda?

To ze se clovek sam rozhodne nemit deti je produkt spolecnosti? Jako ze je to ted moderni???8-o To jsou celkem silna slova! Nekteri lidi maji svuj vlastni mozek, vite? A s tim, ze vymirame nesouhasim. POkud se podivate zpet do historie, zjistite, ze populace se vyviji v cyklech, nebo vlnach, jak chcete. Cesi se prave odrazili ode dna jedne takove vlny a na vymreni to rozhodne nevypada. A to, ze uz lidi nemaji deti v 19, ale zacinaji se stavat rodici az kolem 30 je dano prioritami a podle me vetsi zodpovednosti nez za dob nasich rodicu. To, ze vystuduji, koupim si byt a az pote splodim potomka, je pouho pouha vetsi zodpovednost za to dite!!! A jestli chudoba neni tolerovana? Chudoba je velmi subjektivni pocit. Nekdo se citi byt chudy a vydelava 40tis, nekdo s platem 8 tis se chudy neciti!

0/0
14.9.2008 9:03

Virus2

Re: To je sranda?

"nekdo s platem 8 tis se chudy neciti! ", to je fakt, on totiž CHUDÝ JE.;-D

0/0
14.9.2008 16:42

František Stočes

Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou kulturu,

která vyvěrá z morální vzpoury, jako například fenomén amerického blues, v poválečné Evropě nenajdete".Připomenu Vám z K. Kryla: "Demokracie dozrává/ do žaludečních vředů/.Bez poctivosti bez práva/ - a hlavně bez ohledů./ A je to mýlka soukromá/- snad z optického klamu,/ že místo srdce - břicho má/ a místo duše - tlamu." A rovněž musím připomenout, že tento trubadur a umělec par excellence vyl cenzurován a doslova uštván! Kým? Našimi demogratickými médii!

Ale jinak je článek seriozní. Karma.

0/0
13.9.2008 23:12

Václav Urban

Re: Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou kulturu,

Kryl navazoval na americké písničkáře Boba Dylana a jeho předchůdce Woodyho Guthrie a byl samozřejmě výrazným umělcem, ale mám zde na mysli otázku: Jaký původní masivní fenomén zplodila poválečná kultura Evropy? Nic mě nenapadá.

0/0
14.9.2008 1:48

Josef II

Re: Re: Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou kulturu,

Clovece neznaly ! Beatles a Stones jsou britsti a Hip Hop je z parizskych predmesti !!

0/0
14.9.2008 12:58

franta.brabenec

Re: Re: Re: Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou kulturu

Hip Hop nemá s kulturou nic společného (Y)

0/0
14.9.2008 17:09

vtech

Re: Re: Re: Re: Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou kulturu

To neni pravda. Dnesni komercni bezduchy hiphop je o nicem, ale RunDMC z pocatku 80.let, maji hudebne zcela zlomove nahravky (jo, a RunDMC fakt nejsou z Parize).

0/0
15.9.2008 10:28

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený kolego, opatrně s tím, "Skutečnou

Punk pocházejí z UK asi autorovi také nic neříká (zřejmě pro něj nebyl dost rebelský :-/ ).

0/0
15.9.2008 16:19

paskudilek

Hezky napsané,

naštěstí někteří lidé nejsou ovce a řídí se vlastním rozumem.

0/0
12.9.2008 19:11

Kolumbo

Není příčinou

taky fakt, že jsou dnes v módě kampaně proti domácímu násilí, média hledají senzace a tvrdí, že násilníkem je snad každý druhý, údajně týrané děti jsou prý špičkou ledovce a ve skutečnosti je jich řádově víc... Sociální pracovnice a různé zakomplexované megery lezou lidem do rodin, když dítko spadne ze stromu policie pátrá po vinníkovi... Mít děti v Africe je mnohem snazší.

0/0
12.9.2008 13:47

Zase pod vlivem alkoholu

Karma, karma, karma

a ještě jednou karma. R^

0/0
12.9.2008 9:10

Rode_orm

A co Francie?

Francie je take socialni stat, ale problemy s  vymiranim rozhodne nema. A neni to jen pristehovalci, jak by se mohlo zdat. Prumerny Francouz ma alespon 3 deti, minimalne to plati na jihu. Jenze mit deti, tu neznamena problem a vyrazeni z bezneho zivota. Napomaha tomu rozhodne stat, ale i zpusob zivota. Ale i masivni zapojeni tatinku, kteri se detem venuji nekolik hodin denne a asi by je nikdy nenapadlo vyrazit trikrat tydne sami do hospody. Vzdycky vezmou sve deti s sebou. A ty hospody jsou pro deti uzpusobene.  Hlavni pricinou ovsem asi je, ze zde maji deti radi. A snizeni zivotniho standartu se nebere jako problem, nybrz fakt. A ze jsou na tom nektere pocetne francouzske rodiny financne opravdu spatne. Kam se na to hrabou mnohe ceske rodiny, ktere tvrdi, ze si druhe dite nemuzou dovolit.

0/0
12.9.2008 7:22

Rode_orm

Re: A co Francie?

podotykam, ze jsem podstatnou cast sveho zivota prozila v Nemecku, Francii a v CR ziju teprve tretim rokem. To same, co se deje zde v CR, jsem videla i v Nemecku. Jen s tim rozdilem, ze treba V Bavorsku je ted in mit vice deti, treba i 4.

0/0
12.9.2008 7:25

Zase pod vlivem alkoholu

Re: A co Francie?

Ano, je důležité uzpůsobit hospody pro pobyt dětí. Tatínkové je 3x týdně vezmou do hospody a tam chlastajíce na ně mohou výchovně působit. Rozhodně je asi hospoda lepší místo než třeba sportoviště nebo knihovna.

Chce se mi klepat na čelo z vašeho příspěvku. 8-o(Y)

0/0
12.9.2008 9:12

Azazel333

Re: Re: A co Francie?

Tvůj nick opravdu sedí - je vidět, že máš problémy s chápáním psaného textu, ale třeba se to zlepší až vystřízlivíš.

0/0
14.9.2008 20:51

Ginny

Re: A co Francie?

Jde o to, že Francie začala tento problém řešit už na počátku minulého století!!

A zřejmě úspěšně.

Jinak, ten příspěvek nad sebou, který se pohoršuje nad hospodami, je úplně mimo.

Je hospoda a hospoda.

0/0
12.9.2008 14:41

Zase pod vlivem alkoholu

Re: Re: A co Francie?

:-)  Je hospoda a hospoda. Ano, také jdeme s dětmi třeba na pizzu, jen tak posedět ale ne 3x týdně. Tatínkové také chodí do hospod. Hrát karty, pokecat s chlapy atd. Ale tahat s sebou děti? 3x týdně? Ne, není snad lepší je vzít na hřiště, do zájmových kroužků atd.??????

0/0
13.9.2008 13:50

Ginny

Re: Re: Re: A co Francie?

A proč ne?

V létě klidně - vždyť je spousta venkovních zahrádek s dětskými hřišti. Aspoňu nás v městečku jsou hned dvě takové restaurace.

Když jsem byla na MD, klidně i dvakrát, třikrát v týdnu jsem tam v létě poseděla s kamarádkou, daly jsme si kofolu, dětem jsme koupily zmrzlinu a bylo nám fajn.

0/0
13.9.2008 15:41

nyny.

souhlas

k tomu opravdu není co dodat R^

0/0
11.9.2008 16:44

jcimrman

Ale proč tedy USA nevymírají?

Pane Urban, děkuji za zajímavý článek. Jen je škoda, že jste nezmínil, proč USA nevymírají, i když tam na lidi působí stejné tlaky jako v Evropě ... ?

0/0
11.9.2008 11:13

Kimmy

Re: Ale proč tedy USA nevymírají?

V USA hraji velkou roli pristehovalci a take silne nabozenske presvedceni - vetsina Americanu je vericich...

0/0
11.9.2008 13:14

apokalypsa

Re: Ale proč tedy USA nevymírají?

Protoze Mexiko aj. ;-D

0/0
11.9.2008 15:13

Wendolene

Re: Ale proč tedy USA nevymírají?

Ten tlak v USA je uplne jiny, hodne lidi se tim nezatezuje, proste nejak bylo, nejak bude. A pristehovalci rodi jako o zavod, plus jejich Mormoni v Utahu, ti maji deti jako smeti. Lide maji deti  nezodpovedneji nez v EU. Nedelaji si takove starosti, konenckoncu vetsina zenskych ani  neni doma, nekoji, deti se proste odlozi kamsi do "skladovacich center"....

0/0
11.9.2008 17:00

Zawgat_Mohammed

Ano, tak to je.

My bychom dite chteli mit, ale vsichni nas zrazuji.

Napred musime mit vlastni bydleni, prece nebudeme s detmi v pronajatem byte (ktery je pronajaty mestem, takze prakticky naporad, dokud v nem budeme bydlet, platit najemne a chovat se slusne). Napred musime vice vydelavat, musime mit dostatecny prebytek, ne zit od vyplaty k vyplate s tim, ze mesicne usetrime jenom 100 nebo 200 Euro. A co deti stoji! Hluboky kocarek (ktery vubec nechceme, protoze je mi proti mysli vzdalenost mezi mnou a tak malym ditetem), sportovni kocarek, postylka (ta, kterou mame v byte po predchozich najemnicich, nestaci), pleny (papirove nechci a hadrove se bez uzitku vali u mych i muzovych rodicu), vanicka, obleceni, hracky (tez bezucelne zabiraji misto u mych rodicu). Dite prece "musi" mit vsechno nove. Pokud ne, je na nej pohlizeno jako na chudaka, behem skolniho veku se z nej stava "socka".

Pokud do nasi situace privedu na svet dite, bude to okolim brano jako nezodpovednost.

0/0
11.9.2008 6:52

praptak

Re: Ano, tak to je.

A nechcete okolí raději hodit za hlavu a rodičovství si krásně užít.;-)

0/0
11.9.2008 13:19

Tuubeen

Re: Re: Ano, tak to je.

R^ Přesně... dítě bude jejich, ne "okolí". :-)

0/0
11.9.2008 13:50

Zase pod vlivem alkoholu

Re: Ano, tak to je.

Také jsem používala látkové pleny, papírových jsem koupila 1-2balíky/měsíc. Všichni se divili, proč to děláš? Přiděláváš si práci. Mno, to je dřina, narvat je do pračky, pověsit a poté poskládat (po 6ti nedělí jsem je nežehlila). Pořiďte si dítě a na poznámky okolí kašlete. Znáte to, mnozí kritikové:  navrch huj, vespod fuj.

0/0
12.9.2008 9:15

paskudilek

Re: Ano, tak to je.

Je to tvůj život, myslíš na to?

0/0
12.9.2008 19:13

Kimmy

Chudi byli, jsou a budou

Nemyslim si, ze spolecnost ocekava, ze kazdy bude bydlet ve vlastnim dome - chudi a bohati byli a budou - a kdo se chtel vysvihnout do vyssi vrstvy, tak se bud vypracoval nebo prizenil (privdal)... to neni nic noveho pod sluncem.

Nemyslim, ze je sprave nutit lidi, aby meli deti proto, ze nekdo musi vydelavat na duchod. Lidi by meli deti chtit a cela rada lidi je porad jeste chce - nekteri dokonce hodne zoufale. Ale problemem je nedostatek moznosti efektivne skloubit rodinny a pracovni zivot.

Bohuzel nikomu nejde vysvetlit, jake to je mit deti... Ja jen vim, ze lide, kteri deti maji, toho nelituji, kdezto ti, kteri je nemaji, toho casto lituji... Jenze ve spolecnosti, ktera se na deti mraci jakozto na zdroj hluku a chaosu, je tem vahajicicm tezke vysvetlit, jak nadhere muze rodicovstvi byt.

Lidem casto taky chybi trosku perspektiva - mozna by lide meli povinne jezdit na staz do chudych zemi, aby si prestali stezovat, ze by dalsi dite "neuzivi".

Kimmy

0/0
11.9.2008 5:52

radim36

nízkopříjmové skupiny

Souhlasím s článkem. Jen bych ještě dodal, že snad většina rodin nebo lidí s přijmem v té nižší polovině maká až na doraz,  aby měli pro sebe a své děti všechno to, co ukazuje, že nejsou chudobní. Tito lidé na takové spotřební věci vynakládají i peníze, které by měli správně spořit na stáří. Až proto budou v důchodovém věku a nebudou tělesně schopni si přivydělávat, budou odkázáni jen na státní důchod a budou trpět nedostatkem.  Další lidi, kteří budou bezdůvodně hozeni na krk státu a jeho podporám. Vlastně tak lidi odsouvají chudobu do budoucnosti, do doby, pokud se toho dožijí, až na tom budou zdravotně špatně a chudoba tím bude mnohonásobně citelnější.  A pro společnost dražší.

Karma

0/0
11.9.2008 0:03

Karelur

Za nepriznivy demograficky vyvoj nemuze nahoda

,ale systém a  souvisí to s růstem daní. Dřív měli evropané třeba 7 dětí a uživili je. Pak přišli světové války a po nich nárust zdanění na opravu válečných škod. Lidi si nemohli děti dovolit a nemůžou ani nyní kdy škody, kvuli kterým se původně daně zvedali jsou už dávno opraveny. Bohužel politici si zvykli na příjem peněz pro stát. Lidé jsou vysokými daněmi motivováni k tomu aby neměli děti(je to zátěž) a živili stát a socky.Lidé se mylně domnívají, že se o ně stát v důchodu postará,ale to se mýlí. Jednak proto, že stát ty peníze prostě už projedl. A jednak proto , že muslimská společnost (která to tu možná s podporou levice převezme) rozhodně sociální systém a státní důchody nikde v jejím světě nepodporuje.Není důvod si myslet , že v Evropě se bude chovat jinak...

0/0
10.9.2008 17:25

Zawgat_Mohammed

Re: Za nepriznivy demograficky vyvoj nemuze nahoda

"A jednak proto , že muslimská společnost (která to tu možná s podporou

levice převezme) rozhodně sociální systém a státní důchody nikde v

jejím světě nepodporuje.Není důvod si myslet , že v Evropě se bude

chovat jinak..."

Pardon, nebyl to nahodou islam, co zavedlo placeni zakatu, ktery je pouzit pro pokryti potreb chudych? Zakat, jeden z peti piliru islamu, funguje na podobnem principu jako dnesni socialni system.

0/0
11.9.2008 6:23

Kolumbo

Re: Re: Za nepriznivy demograficky vyvoj nemuze nahoda

A není zakát takových 10%? kdo se stará o jeho rozdělení, aby fungoval jako zdejší sociální systém? Zakát funguje tak, že prostě dám almužnu někomu v okolí, podporuju širší rodinu a pod. V žádném případě jej neorganizuje  stát.

0/0
12.9.2008 13:08

jejkap

Ukazka toho, jak ma vypadat polemicka reakce

R^

0/0
10.9.2008 16:24

Vikina

Re: Ukazka toho, jak ma vypadat polemicka reakce

Tak to jsem zvědav, co na to E. Pallotto.

0/0
10.9.2008 17:16

ppelc

Souhlas

akorat s tou kulturou se krapet mylite. Myslim, ze "ceska alternativa"  ma sve kousky na vysoke umelecke i intelektualni urovni. Ze nejsou videt v televizi? Komu to vadi...

0/0
10.9.2008 11:11

BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.