Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L47a68d15i80s40l58a54v 20S29t89r79n80a48d 7904811334148

No na jedné straně je fakt, že západ celou tu "parádu" s muslimy způsobil svou agresivní vojenskou politikou (nebo naplněnou touhou po válčení a potřebě využít zbraně), ale ještě nikdy jsem (a to ani v historii) nenašel příklad, kdy by jednání ve smyslu biblickém - Ty po mně kamenem já po Tobě chlebem, nebo když dostaneš ránu na tvář, tak nastav druhou..... mělo úspěch. Když už si to Západ s muslimy, Al-Kajdou, islámisty a podobnou verbeží rozházel vlastní vinou, tak to musí po sobě taky uklidit. Nejsem zastáncem islamistických fanatiků, ale pořádek by měl uklízet ten, který ho udělal. A to jsou jednoznačně USA a jejich spojenci svými vojenskými hrami.

+1/−1
13.1.2015 17:00
Foto

L35a47d22i84s29l46a80v 56M92a65r87e72k 1322907253427

Třeba Mahatma Gandhi tak dlouho nastavoval druhou tvář, dokud ten, kdo jej fackoval neuznal, že má pravdu. Samozřejmě, Gandhi měl v ruce více trumfů, ale i tento biblický "nastav i druhou tvář" vydatně napomohl k úspěchu.

Co "chleba a kamene" se týče, s tím mám osobní dobré zkušenosti. Vždy, když se mi podařilo laskavě reagovat na někdy i dost hrubé jednání, dosáhl jsem, čeho jsem potřeboval. Pokud si vzájemně snažíme vyjít vstříc, je větší šance najít oboustranně výhodné řešení. A snaha vyjít druhému vstříc je "nakažlivá".

0/0
14.1.2015 10:58
Foto

L88a53d88i20s28l37a67v 18S73t51r63n86a89d 7244311764678

Pane kolego, do jisté míry souhlasím. Ale pouze v běžném životě. Tuto ideu zastávám rovněž a také se snažím vyjít "vždy po dobrém". Ovšem s džihádisty to bohužel nejde. Jakýkoliv projev snahy o smírné řešení považují za zásadní projev slabosti a strachu. Bohužel.

0/0
14.1.2015 14:09
Foto

L85a52d22i27s22l30a92v 95M21a21r73e62k 1352337903177

Reagoval jsem na to, že jste nenašel příklad, kdy by nastavení druhé tváře slavilo úspěch. Takové situace v historii byly, a spousta situací by se takto elegantně a úspěšně dala řešit i dnes.

Nicméně máme shodu v tom, že teroristické akce se takto řešit nedají. S teroristou se nesmí vyjednávat. Nelze-li je zneškodnit jiným způsobem (např. teroristy (i rukojmí) uspat plynem a spící je zatknout), nevidím jinou možnost než střílet.

0/0
14.1.2015 15:15
Foto

P25a10v66e89l 27D45v93o32ř73á11k 5199225474290

Otázka je, jestli se nám ten boj proti zlu dobrem někdy vyplatil. Jakož i milování nepřátel svých, nastavování druhé líce a házením chleba místo šutru.

Jak vidno, naši milovaní terorističtí bratři nám to teď hezky vracejí. Aneb - čiň čertu dobře a peklem se ti odmění.

+2/0
13.1.2015 13:08

O33n84d41ř75e92j 64K28o13l10á75ř 1913155163741

Čertu dobře činit nemusíte. Ale kdybychom se alespoň dokázali smilovat nad syrskými ubožáky v uprchlických táborech, z nichž mnozí ani muslimové nejsou, neb patří (světe div se!) ke křesťanům.

+1/−1
13.1.2015 13:11

J22a62r39a 89R33a63n90k 1401686529851

Ondreji, ke vcerejsimu datu prislo od prosince do Kanady 1.063 Syranu, pocita se do konce roku s dalsimi 10.000, kontrola dokumentu a i minulosti nejakou dobu trva. Mezi prvnimi byli zraneni civilove, predevsim s decky a mensiny, ktere by asi kamenovali nejradeji i v Rusku;-)

0/0
13.1.2015 23:54
Foto

L85a31d10i75s35l69a31v 20M11a61r25e16k 1182667323827

Pan Gandhi byl přesvědčen, že Angličané musí z Indie odejít jako přátelé. Řekl bych, že v tomto případě se to vyplatilo. Martin Luther King zašel ještě dál, tvrdil, že není možné silou vyměnit otrokáře za otroky a otroky za otrokáře, ale že lze najít způsob, jak tito bývalí otroci a bývalí otrokáři budou společně žít k užitku obou skupin. Ačkoli je jasně vidět, že toto soužití dodnes není ideální, jeho působení založené na těchto biblických tezích za úspěch považovat lze. Černoši dnes například mohou studovat či úspěšně kandidovat na prezidenta.

0/0
14.1.2015 11:16

P33a72v35e97l 42G93r55a80s94g12r46u35b66e83r 4432612767843

"To, že bohatství západního světa z velké části vyrostlo na drancování celých kontinentů a otrokářském systému, je dodnes velice citlivá otázka"

Zdroje? Pokud je mi známo, v 19. století se kolonie podílely na národním důchodu Velké Británie z 5%. Čili jen tak po marxisticku plácáte, co vám zrovna na jazyk přijde.

+1/−1
13.1.2015 12:40

P62e94t75r 27N23o53v91a39k 3790157909517

To není pravda. Když němce přesunete do Nogérie a Nigerijce do Německa, za dvě generace budou v Nigerii dálnice a v Německu trosky.

+2/0
13.1.2015 13:45

J38i37ř18í 57K81i72n46d68l 2618237953127

Muslimové k nám  do Evropy přicházejí od 60 let. Kdo je nutil v té době k odchodu do Evropy. Jejich příchodem začínají pumové atentáty a to i přesto, že jim Evropa stále ustupuje, dělá vše proto, aby nebylo uráženo jejich náboženství. Muslimové mají právo stavět mešity, mají právo přerušit zaměstnání a věnovat se modlitbě. Výsledek žádný. Žádné náboženství v Evropě nevyžaduje ústupky a dokáže se přispůsobit. Muslimové ne.

+1/0
13.1.2015 12:03

O42n41d23ř49e24j 98K24o88l49á34ř 1323695163481

Předtím Evropané chodili do muslimských zemí a dělali jim tam daleko větší paseku než oni nám dnes.

0/−1
13.1.2015 12:20

J19i39t31k25a 79G11o88t64t31e41r44o24v55á 4161533299121

I když nesouhlasím se vším, je v tom článku hodně věcí k zamyšlení. Dalo by se říci, že opravdu sklízíme, co jsme zaseli. Kdyby západ nevedl války o suroviny v muslimských zemích a z jejich obyvatel neudělal utečence a imigranty Evropy, nemuseli bychom se dnes té islamizace tolik bát.

0/−1
13.1.2015 11:44
Foto

P88a58v17e64l 10D57v88o95ř48á90k 5509375384220

A kdyby ve středověku muslimové nenapadali Evropu, nemusela by proti nim bojovat a vysílat křižáky.

+2/0
13.1.2015 13:10

J28i18ř57í 49K76i62n23d13l 2668797273617

Pane Dvořáku,R^R^R^;-D. Svatá pravda, jako vždy.

+1/0
13.1.2015 15:24

M21a60r59t76i82n 54K34a77v26k25a 4856451292802

Jasne, kolonizace? A ktera? Perska, rimska, keltska, slovanska, mongolska, arabska? A nevadi vam, ze Arabove dodnes kolonizuji severni Afriku a utlacuji puvodni narody jako Kopty, Berbery, Tuaregy?

+5/0
13.1.2015 11:34

O24n60d79ř53e98j 68K82o50l92á86ř 1263925353201

Martine, kolonizace ve starých společnostech odpovídala jejich tehdejším paradigmatům. Ovšem taková kolonizace Afriky Evropou v době nedávno minulé, a to za užívání středověkých, ne-li přímo starověkých metod, to už je jiná káva.

0/0
13.1.2015 12:17

P54a49v80e54l 51G95r90a19s78g86r78u89b77e61r 4392722827783

A co teprve to zotročování Evropanů ve Středomoří muslimskými piráty. Celkový počet odvlečených evropských otroků se střízlivě odhaduje nejméně na 1 milión. Nepochybně svojí prací přispěli k bohatství arabského světa, není-liž pravda?

+2/0
13.1.2015 12:44

O60n75d76ř83e84j 65K65o80l67á60ř 1893935423611

Správně poukazujete na to, že svět není černobílý. Jenže než muslimský svět označíme za jedno velké, ale cizí zlo, je velmi prospěšné podívat se, jestli my sami nemáme máslo na hlavě a jaké zlo jsme coby naše, evropská civilizace, v minulosti způsobovali. A je bohužel krutou pravdou, že za poslední století Evropa překonala vše, co překonat lze. V tom zlém.

Takže asi nezbývá než k současným problémům přistupovat více s otevřenou pokorou.

0/0
13.1.2015 12:48

P61a33v89e75l 89G79r98a69s18g83r62u89b88e95r 4702132197643

"A je bohužel krutou pravdou, že za poslední století Evropa překonala vše, co překonat lze. V tom zlém."

Vy potřebujete studenou sprchu, ne? Koukněte se před sebe. Na co se díváte? Počítač. Odkud se vzal? A odkud se asi vzaly všechny ostatní vymoženosti, kterých si dnešní svět užívá? To tu bylo odjakživa, že? Nebo to prostě před 150 lety spadlo z nebe! Ta zlá evropská civilizace s tím nemá nic společného!

0/0
13.1.2015 13:31

O63n62d36ř75e26j 30K77o73l22á15ř 1523225153211

Je hezké, že dokážeme komunikovat a dopravovat se po celém světě i mimo něj, že dokážeme nosit v kapse celou knihovnu...

Krom toho dokážeme také dokážeme sebe navzájem likvidovat naprosto nebývalou rychlostí. Když pomineme koloniální zrůdnosti posledních sta let, tak zůstaňme v Evropě, a podívejme se, kolik Židů, Ukrajinců, Poláků a Rusů zmizelo z povrchu zemského nebývalou rychlostí v letech 1932 - 1945. Doporučuji Krvavé země od Tonyho Snydera.

0/0
13.1.2015 13:45

P38a86v66e95l 21G45r27a98s69g10r86u13b85e95r 4562962147703

No protože genocida mohla být prováděna v "průmyslovém" měřítku. Předtím byste jim musel stínat hlavy nebo je pálit ve stodolách. A to nebylo tak efektivní.

0/0
13.1.2015 13:47

O11n97d70ř57e38j 95K69o37l48á24ř 1633785903441

Perfektní dedukce. Škoda jen, že nám to nedělali muslimové, ale dělali jsme si to sami. Po tomhle nám musejí dojít argumenty.

0/0
13.1.2015 13:50

P71a57v46e75l 89G59r74a32s97g66r51u90b58e26r 4592772867183

"Martine, kolonizace ve starých společnostech odpovídala jejich tehdejším paradigmatům."

Přeložit do češťýna! Já nerozumjet!

0/0
13.1.2015 12:44

O29n56d64ř18e16j 66K84o68l34á62ř 1173305393421

Příklad: středověké inkvizice sice z morálního hlediska neschvaluji, ale v kontextu doby a tehdejšího chápání role státu a církve je do jisté míry chápu.

0/0
13.1.2015 12:50

O61n72d49ř16e15j 22K34o56l34á34ř 1173215823161

Ne se vším bych doslova souhlasil, ale je to jeden z nejlepších textů, které sem na dané téma byl umístěn. Podnět k zamyšlení.

0/0
13.1.2015 11:20

J97a12r85d56a 64C46h28o22v57a62n38e88c 6211815533179

Co přesně říká papež František?

Vy jste tu hodil na papír své názory a zaštiťujete se papežem, ale on ten Vás článek nepsal a žádná jeho citace v článku není. To je demagogické parazitování na autoritě jiného.

+3/−1
13.1.2015 11:19



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.