Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je fakt, že se v podobenství o milosrdném Samařanovi nedoptávají na etnickou či náboženskou příslušnost toho okradeného a zraněného, podobně bychom se i my neměli ptát, zda jsou ti potřební křesťané či muslimové. (byl bych blázen, kdybych ale neřekl, že v prvé řadě chci pomoci křesťanům, muslimům až na druhém místě)

2 0
možnosti
Foto

Jen jestli to není trochu jinak. Dovolím si malou parafrázi (volně podle Lukášova evangelia 10,25–37[*]):

»Zvědavec se však chtěl ospravedlnit, a proto Merkelové řekl: „A kdo je můj bližní?“ Merkel mu odpověděla:

„Jeden člověk z Jeruzaléma měl hlad a slyšel, že se v Jerichu mají dobře; šel tedy z Jeruzaléma do Jericha. Přišel k domu jednoho kněze, ale ten, když ho uviděl, dělal, že není doma, a nechal dveře zamčené. Stejně se jeho návštěvě vyhnul i levita, když ho oknem viděl přicházet.

Ale když zabušil na dveře jistého Samařana, byl Samařan pohnut soucitem; otevřel mu, pozval ho dál, nakrmil ho a napojil vínem a přikázal své rodině, aby se o něj starala. Druhého dne, když poutník začal pošilhávat po jeho dcerách, řekl jim Samařan: ‚Postarejte se o něj, a bude-li vás to stát víc, než dovolí vaše morálka, budete vědět, že nemáte jitřit jeho emoce, a příště se budete oblékat střízlivěji.‘

Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, jenž bušil na vrata jerišských občanů?

Zvědavec odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.“ Merkel mu řekla: „Jdi a jednej také tak.“«

..

Nemluvím teď o uprchlících, ale o migrantské většině; o migrantech, kteří jsou zahrnuti do stejného pytle s uprchlíky, ale kteří jsou za uprchlíky vydáváni podvodně, lživě.

---

[*] http://www.biblenet.cz/app/b/Luke/chapter/10

1 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2620x
Autor webu www.neuhaus.cz

Osobní stránka


Osobní blog na aktualne.cz

---
MOTTO:

V našem světě rychle se měnících hodnot (vítaných změn, které přináší technický a vědecký pokrok) podléhají změnám také duchovní, morální a umělecké hodnoty, ovšem daleko pomaleji a ne vždy k lepšímu.


Těžko říct, co přinese budoucnost. Rád bych si dovolil vyjádřit názor, že nový horizont nám může otevřít pokorný zájem o vnitřní či duchovní hodnoty. Naše technologické pokroky by nám měly poskytnout více času – budeme totiž potřebovat kulturu, abychom si to všechno mohli dovolit.


— Kurt Adler, 1965